סקירה של רשת חברתית Threads: כיצד היא פועלת ומה חושבים עליה משווקים
הגרסה המקבילה לטוויטר הגיעה ל-100 מיליון משתמשים בתוך חמישה ימים, ולאחר מכן איבדה 70% מהקהל. נספר אם כדאי לעסקים לפתוח בה חשבון.
Threads היא רשת חברתית לפרסום פוסטים קצרים, כמו בטוויטר. היא הפכה לפופולרית מיד לאחר ההכרזה על ההשקה. בתוך חמישה ימים נרשמו בה 100 מיליון משתמשים.
בכתבה זו של rjlstudio נבדוק מה ניתן לעשות ברשת החברתית החדשה ואיך Threads יכולה להיות מועילה לעסקים.
מה זה Threads
Threads היא רשת חברתית מקבילה לטוויטר. ניתן לפרסם בה רק פוסטים קצרים עם תמונות וסרטונים. Threads הושקה על ידי חברת Meta בשנת 2023.
Threads פועלת בדפדפן ובאפליקציה במכשירים ניידים. הפונקציונליות בגרסת הדפדפן זהה לגרסה במכשירים ניידים. ניתן להוריד את האפליקציות ב-Google Play וב-App Store.
כדי להירשם ברשת החברתית, יש לציין חשבון אינסטגרם — ללא חשבון זה ההרשמה אינה אפשרית.
לאחר ההשקה, נרשמו ב-Threads 100 מיליון משתמשים. לאחר מכן, אחוז המשתמשים הפעילים ירד ב-70%, לפי The Wall Street Journal, בהתבסס על נתוני Sensor Tower. לפי רויטרס, בהתבסס על הצהרת מארק צוקרברג, המפתחים ציפו לירידה בפעילות המשתמשים ואינם רואים סיבה לדאגה.
איך פועלת Threads ומה ניתן לעשות בה
ל-Threads יש ממשק אינטואיטיבי. חיצונית, Threads דומה לאינסטגרם, והפונקציונליות שלה דומה לטוויטר. נסביר מאיפה ניתן לייבא נתונים, כיצד מסודרת התיבה והתגובות, מהן תכונות עורך הפרסומים, איך לחפש חשבונות משתמשים ומה יש בפרופיל ובהגדרות.
ייבוא נתונים מאינסטגרם
Threads מאפשרת לייבא נתונים אישיים, תמונת פרופיל ומנויים מאינסטגרם. ניתן לוותר על הייבוא.
תיבת פוסטים חכמה
בתיבה מוצגים פוסטים של חברים והמלצות. בהגדרות התיבה ניתן לבחור אילו פרסומים יהיו בעדיפות. לשם כך יש לבחור בכפתור "למענך" (For You) או "מנויים".
בהתחלה, התיבה פעלה אצל כולם באופן שונה. חלק מהמשתמשים ראו תחילה את הפוסטים של המנויים שלהם, ואז את ההמלצות, ואחרים להפך. לדברי אנסטסיה מקרוב, ראש מחלקת SMM בקבוצת "סיסטם-ספייס", בתיבה שלה הפוסטים הפופולריים של משתמשים שהיא לא הייתה מנויה אליהם הוצגו תחילה.
תגובות
הפונקציונליות הסטנדרטית — ניתן לעשות לייק, להגיב ולשתף פוסטים. ניתן לשתף פוסטים באפליקציות שונות. לדוגמה, ניתן ליצור פרסום או סיפור באינסטגרם מפוסט ב-Threads.
חיפוש חשבונות משתמשים אחרים
ב-Threads ניתן לחפש פרופילים של חשבונות אחרים לפי שם. לשם כך יש ללחוץ על סמל החיפוש. כאן תציע הרשת החברתית להציג חשבונות מומלצים. היסטוריית החיפוש נמצאת ברשימת "אחרונים".
עורך פרסומים
הפונקציונליות של עורך הפרסומים ב-Threads דומה לטוויטר, אך יש הבדלים:
פרופיל
בפרופיל מוצג מידע על מספר המנויים, פוסטים שפורסמו, כפתורים "ערוך פרופיל" ו-"שתף פרופיל" (באפליקציות אחרות).
הגדרות
ניהול חשבון. כפתור ההגדרות נמצא בראש הפרופיל לצד סמל האינסטגרם. להלן המדורים הקיימים בהגדרות:
- הזמנת חברים והרשמה לחברים. ניתן להזמין חברים מ-WhatsApp, דרך SMS או ליצור קישור לשליחה באפליקציות אחרות.
- התראות. ניתן לאסור התראות על תגובות, קבלת בקשות להרשמה ורישום משתמשים חדשים מהמנויים שלכם באינסטגרם.
- פרטיות. כאן ניתן להפוך את הפרופיל לסגור, להגביל אזכורים, לחסום משתמשים ולהסתיר הצגת לייקים לפוסטים. כמו כן, ניתן לאסור אזכורים לפוסטים לפי מילות מפתח. לדוגמה, אם תוסיפו את המילה "חתולים" לרשימת מילות המפתח, הפוסטים עם מילה זו לא יופיעו בתיבה.
- חשבון. כאן ניתן להגדיר טיימר לשהייה ברשת החברתית או לבטל את הפרופיל זמנית. פונקציית הטיימר מאפשרת להגדיר תזכורות שצריך לנוח. התראות מגיעות כל 10, 20 או 30 דקות.
- עזרה ומידע. בעזרה ניתן לפנות למפתחים עם בעיה או שאלה. במידע נמצאת מדיניות הפרטיות של Threads.
אילו מותגים כדאי לקדם ב-Threads וכיצד לעשות זאת
ברשת החברתית אין עדיין כלים לקידום בתשלום. שאלנו משווקים אם כדאי למותגים להירשם ב-Threads ואילו שיטות קידום ניתן להשתמש כבר עכשיו.
עיקרי Threads בשלושה נקודות
- Threads — רשת חברתית מקבילה לטוויטר מבית Meta. גם בה ניתן לכתוב הודעות טקסט קצרות. כדי להירשם, צריך חשבון באינסטגרם.
- Threads דומה מאוד לטוויטר, אך יש הבדלים. לדוגמה, מגבלת התווים בפוסט ב-Threads גבוהה יותר — 500 תווים. בנוסף, Threads מאפשרת לצרף 10 תמונות לפוסט אחד ולערוך פוסט לאחר הפרסום.
- כרגע אין ב-Threads ממשק פרסום. משווקים סבורים שעסקים יכולים להתחיל לקדם עצמם ב-Threads כבר עכשיו — למשל, באמצעות פרסום מקורי.