WhatsApp
רג'ל בוואטסאפ

סקירה של רשת חברתית Threads: כיצד היא פועלת ומה חושבים עליה משווקים

הגרסה המקבילה לטוויטר הגיעה ל-100 מיליון משתמשים בתוך חמישה ימים, ולאחר מכן איבדה 70% מהקהל. נספר אם כדאי לעסקים לפתוח בה חשבון.

Threads היא רשת חברתית לפרסום פוסטים קצרים, כמו בטוויטר. היא הפכה לפופולרית מיד לאחר ההכרזה על ההשקה. בתוך חמישה ימים נרשמו בה 100 מיליון משתמשים.

בכתבה זו של rjlstudio נבדוק מה ניתן לעשות ברשת החברתית החדשה ואיך Threads יכולה להיות מועילה לעסקים.

  • מה זה Threads
  • איך פועלת Threads ומה ניתן לעשות בה
  • איך לקדם מותגים ב-Threads
  • מה זה Threads

    Threads היא רשת חברתית מקבילה לטוויטר. ניתן לפרסם בה רק פוסטים קצרים עם תמונות וסרטונים. Threads הושקה על ידי חברת Meta בשנת 2023.

    Threads פועלת בדפדפן ובאפליקציה במכשירים ניידים. הפונקציונליות בגרסת הדפדפן זהה לגרסה במכשירים ניידים. ניתן להוריד את האפליקציות ב-Google Play וב-App Store.

    איך נראית תיבת הפוסטים ב-Threads

    כדי להירשם ברשת החברתית, יש לציין חשבון אינסטגרם — ללא חשבון זה ההרשמה אינה אפשרית.

    לאחר ההשקה, נרשמו ב-Threads 100 מיליון משתמשים. לאחר מכן, אחוז המשתמשים הפעילים ירד ב-70%, לפי The Wall Street Journal, בהתבסס על נתוני Sensor Tower. לפי רויטרס, בהתבסס על הצהרת מארק צוקרברג, המפתחים ציפו לירידה בפעילות המשתמשים ואינם רואים סיבה לדאגה.

    איך פועלת Threads ומה ניתן לעשות בה

    ל-Threads יש ממשק אינטואיטיבי. חיצונית, Threads דומה לאינסטגרם, והפונקציונליות שלה דומה לטוויטר. נסביר מאיפה ניתן לייבא נתונים, כיצד מסודרת התיבה והתגובות, מהן תכונות עורך הפרסומים, איך לחפש חשבונות משתמשים ומה יש בפרופיל ובהגדרות.

    ייבוא נתונים מאינסטגרם

    Threads מאפשרת לייבא נתונים אישיים, תמונת פרופיל ומנויים מאינסטגרם. ניתן לוותר על הייבוא.

    תיבת פוסטים חכמה

    בתיבה מוצגים פוסטים של חברים והמלצות. בהגדרות התיבה ניתן לבחור אילו פרסומים יהיו בעדיפות. לשם כך יש לבחור בכפתור "למענך" (For You) או "מנויים".

    בהתחלה, התיבה פעלה אצל כולם באופן שונה. חלק מהמשתמשים ראו תחילה את הפוסטים של המנויים שלהם, ואז את ההמלצות, ואחרים להפך. לדברי אנסטסיה מקרוב, ראש מחלקת SMM בקבוצת "סיסטם-ספייס", בתיבה שלה הפוסטים הפופולריים של משתמשים שהיא לא הייתה מנויה אליהם הוצגו תחילה.

    כך נראית תיבת הפוסטים ב-Threads במכשיר נייד

    תגובות

    הפונקציונליות הסטנדרטית — ניתן לעשות לייק, להגיב ולשתף פוסטים. ניתן לשתף פוסטים באפליקציות שונות. לדוגמה, ניתן ליצור פרסום או סיפור באינסטגרם מפוסט ב-Threads.

    כך נראה פוסט ב-Threads — ניתן להגיב עליו, לעשות לו לייק או להגיב לתגובה

    חיפוש חשבונות משתמשים אחרים

    ב-Threads ניתן לחפש פרופילים של חשבונות אחרים לפי שם. לשם כך יש ללחוץ על סמל החיפוש. כאן תציע הרשת החברתית להציג חשבונות מומלצים. היסטוריית החיפוש נמצאת ברשימת "אחרונים".

    חיפוש ב-Threads

    עורך פרסומים

    הפונקציונליות של עורך הפרסומים ב-Threads דומה לטוויטר, אך יש הבדלים:

    השוואת פיצ'רים בין טוויטר ל-Threads
    השוואת פיצ'רים בין טוויטר ל-Threads
    פיצ'ר טוויטר Threads
    טקסט עד 280 תווים עד 500 תווים
    תמונות עד 4 תמונות בכל טוויט עד 10 תמונות בכל הודעה
    אורך וידאו עד 2 דקות ו-20 שניות. בפרסום בטוויטר עד 10 דקות עד 5 דקות
    עריכת פוסט ניתן לערוך פוסט אחרי הפרסום לא ניתן לערוך פוסט אחרי הפרסום
    האשטגים ניתן להשתמש בהאשטגים לא ניתן להשתמש בהאשטגים
    תיוג משתמשים ניתן לתייג משתמשים בטקסט ניתן לתייג משתמשים בטקסט
    הגבלת תגובות ניתן להגביל תגובות לפוסט ניתן לאפשר תגובות רק למנויים או לחשבונות נבחרים

    פרופיל

    בפרופיל מוצג מידע על מספר המנויים, פוסטים שפורסמו, כפתורים "ערוך פרופיל" ו-"שתף פרופיל" (באפליקציות אחרות).

    לשונית "פרופיל" ב-Threads

    הגדרות

    ניהול חשבון. כפתור ההגדרות נמצא בראש הפרופיל לצד סמל האינסטגרם. להלן המדורים הקיימים בהגדרות:

    • הזמנת חברים והרשמה לחברים. ניתן להזמין חברים מ-WhatsApp, דרך SMS או ליצור קישור לשליחה באפליקציות אחרות.
    • התראות. ניתן לאסור התראות על תגובות, קבלת בקשות להרשמה ורישום משתמשים חדשים מהמנויים שלכם באינסטגרם.
    • פרטיות. כאן ניתן להפוך את הפרופיל לסגור, להגביל אזכורים, לחסום משתמשים ולהסתיר הצגת לייקים לפוסטים. כמו כן, ניתן לאסור אזכורים לפוסטים לפי מילות מפתח. לדוגמה, אם תוסיפו את המילה "חתולים" לרשימת מילות המפתח, הפוסטים עם מילה זו לא יופיעו בתיבה.
    • חשבון. כאן ניתן להגדיר טיימר לשהייה ברשת החברתית או לבטל את הפרופיל זמנית. פונקציית הטיימר מאפשרת להגדיר תזכורות שצריך לנוח. התראות מגיעות כל 10, 20 או 30 דקות.
    • עזרה ומידע. בעזרה ניתן לפנות למפתחים עם בעיה או שאלה. במידע נמצאת מדיניות הפרטיות של Threads.

    אילו מותגים כדאי לקדם ב-Threads וכיצד לעשות זאת

    ברשת החברתית אין עדיין כלים לקידום בתשלום. שאלנו משווקים אם כדאי למותגים להירשם ב-Threads ואילו שיטות קידום ניתן להשתמש כבר עכשיו.

    "כל הרשתות החברתיות בתחילת הדרך לא היו בהן ממשקי פרסום. אני חושבת שבקרוב יתווסף ממשק כזה ב-Threads. ייתכן שהרשת תשולב עם ממשק הפרסום של פייסבוק.

    אני מניח שנראה בפלטפורמה עסקים מסוגים שונים. בראש ובראשונה, כדאי לחשוב על כניסה ל-Threads לחברות בתחום ה-B2C. המטרות יהיו דומות לאלו ברשתות חברתיות אחרות: הכנסת מוצרים ושירותים חדשים לשוק, הגדלת המודעות והנאמנות, והגדלת המכירות."

    "אנסטסיה מקרוב, ראש מחלקת SMM בקבוצת "סיסטם-ספייס"

    "הפלטפורמה חדשה, ולכן יש טעם למותגים לנסות לעבוד איתה ולהגדיל את הקהל בחינם. למשל, להגיב לאנשים רגילים בתגובה לאזכורים של המותג, אפילו אם הפלטפורמה לא צתליח כמו Clubhouse, מישהו עשוי להפיק ממנה תועלת. הפורמט של טוויטים עשוי להופיע לאחר מכן באינסטגרם, למשל, כתיבה חלופית.

    למשתמשי Threads מעניין במיוחד שהיא חינמית ואין בה הגבלות — טוויטר מגבילה את הצפיות בתיבה למשתמשים ללא מנוי Twitter Blue.

    איזה תוכן לעשות ב-Threads? נראה שכעת יש שם חופש מוחלט. אני חושב שב-Threads עשויים להיווצר מותגים ויראליים שעושים תוכן ויראלי. זה סוד ההצלחה — כמו בטוויטר, Threads מכוונת כולה למקרה הרגע. אין זמן לאישור וסגירת תוכן.

    רק לנסות שתילות, תגובות בחשבונות אחרים, כמו ברשתות אחרות במצב דומה. אך בוודאי Meta תחבר את Threads לממשק הפרסום שלה. זה עניין של זמן ופופולריות הפלטפורמה."

    "אנדריי ליקון, מנהל תוכן בסטודיו סינקה"

    עיקרי Threads בשלושה נקודות

    • Threads — רשת חברתית מקבילה לטוויטר מבית Meta. גם בה ניתן לכתוב הודעות טקסט קצרות. כדי להירשם, צריך חשבון באינסטגרם.
    • Threads דומה מאוד לטוויטר, אך יש הבדלים. לדוגמה, מגבלת התווים בפוסט ב-Threads גבוהה יותר — 500 תווים. בנוסף, Threads מאפשרת לצרף 10 תמונות לפוסט אחד ולערוך פוסט לאחר הפרסום.
    • כרגע אין ב-Threads ממשק פרסום. משווקים סבורים שעסקים יכולים להתחיל לקדם עצמם ב-Threads כבר עכשיו — למשל, באמצעות פרסום מקורי.